تنبیه کودکان در باشگاه های ورزشی ؟!!

تنبیه بدنی و توهین به کودکان را در باشگاهای ورزشی متوقف کنید.

تنبیه بدنی و توهین به کودکان را در باشگاهای ورزشی متوقف کنید.

تنبیه کودکان در باشگاه های ورزشی ؟!!

در دوران بی خبری و جهالت ، تنبیه بدنی دانش آموزان جایز بود و یکی از فاکتورهای پیشرفت بحساب می آمد !!؟‌ اما امروز علمای تعلیم و تربیت پس از تحقیق و تفحص تنبیه بدنی را نه تنها مجاز نمی دانند بلکه آنرا شیوه ای مخرّب فرض می نمایند . امروز روی آوردن به این سبک کهنه و مطرود ، عدم توانائی های مربی و یا معلم را بیشتر آشکار می نماید . و همان طور که قبلاً اعلام شد مجدداً تأکید می نماید باید در ایجاد نشاط در محیط آموزش تلاش شود تا بدین ترتیب فضای آموزش به محیطی دل پذیر تبدیل شود . علیهذا خواهشمند است دستور فرمایند ضمن نظارت دقیق و مستمر ، اسامی این قبیل مربیان را اعلام تا نسبت به ابطال کارت مربی گری آنان اقدام شود.
نامه آقای محمد سبحانی، رئیس هیات ژیمناستیک استان مازندران، به ادارت ورزش شهرستان های مازندران

سئوال:
- آیا تنبیه بدنی و توهین به کودکان و نوجوانان در سایر استان ها مجاز است؟
- مسئولیت وزارت ورزش و جوانان در این امر چیست؟
- چه اقداماتی وزارت ورزش در این مورد انجام داده یا می تواند انجام دهد؟
- آیا مسئولیت وزارت ورزش ، مدافع این امر هستند یا مخالف آن؟
- والدین چه وظیفه ای در این امر دارند و آیا درست است که کودکان خود را برای ورزش به مکانهای ورزشی که هیچ آموزشی از روانشناسی کودکان ندارند ببرند؟

حدودا یک و نیم ماهی بود که دختر پنج و نیم ساله ام  به ژیمناستیک نزدیک خانه مان می رفت محیط باشگاه را از نزدیک دیده بودم و انصافا تمیز و مرتب و دارای تهویه مناسب بود هر چند که در زیرزمین قرار داشت.

دخترم  بیشتر مواقع از عصبانیت مربی ژیمناستیک شکایت می کرد و می گفت که نمی خواهد به ژیمناستیک برود و خانمم که خود در کودکی به ژیمناستیک رفته بود می گفت که در همه جا مربی ها بد اخلاق و عصبانی هستند و تا تنبیه نباشد در ژیمناستیک بچه پیشرفت نمی کند.


یک روز خانمم حال نداشت  قرار شد من دخترم را به باشگاه ببرم. اول از همه به باشگاه رسیدیم و منتظر شدیم بقیه هم بیایند.

مربی آقایی حدودا  24 ساله بود. بچه ها شامل دو دختر و 6 پسر بودند. در طول یک ساعتی که آنجا تمرین انجام شد حتی یک کلمه مثبت و تشویقی از دهان مربی خارج نشد  اول که وارد شد یک سیلی یواشکی و شوخی مابانه به بچه ها زد و به نظرم به بچه ها یادآوری کرد که حواستان باشد اینجا کتک وجود دارد.

توهین ها و کتکهایش شامل موارد زیر بودند:

- دوست داری بیام بزنمت.(چندین بار)

- غلط بروی می آیم گوشت را می کشم و عملا گوش دو تا از بچه ها را یواشکی کشید.

- یک چوب یک و نیم متری آورد و برای راهنمایی اینکه تا کجا بپرند از آن استفاده می کرد ولی گاهس یواشکی بچه هایی را که نم توانستند تمرین را درست رانجام دهند تنبیه می کرد.

- به بچه ها گفت که کی تا بحال کتک خورده و از تک تک بچه ها پرسید . بیچاره دختر من هم گفت که کتک خورده ام. شاید فکر کرده کتک یک چیز خوردنی است مثل بیسگویت.

-لحن حرف زدنش کاملا عامرانه و تحکم آمیز بود.


به اطرافم نگاه کردم دیدم پدر و مادر ها عین خیالشان هم نیست و از توهین هایی که مربی به بچه می کرد و کتک هایی که می زند نه تنها ناراحت نبودند شاید فکر می کردند خوبه حالا بچه قدر ما را بیشتر می داند.


در خانه از دختر پرسیدم به نظرت رفتار امروز مربی ژیمناستیکت چطور بود؟

گفت: خوب بود. امروز عصبانی نشد.

من تازه به عمق فاجعه پی بردم.

فردای آنروز رفتم پیش مدیر باشگاه و گفتم که از رفتار مربی تان ناراضی هستم و باید با بچه ها با احترام و ادب و تشویق رفتار شود به دلیل شرایط سنی بچه ها و نیازها آنها به تشویق و احترام.  حتی اگر از دید بازاریابی و مشتری مداری هم به مسئله نگاه شود  باز هم این امر صادق است.

مدیر باشگاه در حالی که از حرفهای من ناراحت شده بود  ولی به روی خود نیاورد. گفت که خوب پس مورد خاصی نبوده است ولی چشم سعی می کنیم بیشتر رعایت کنیم. از توضیحاتتان ممنون هستم. ولی  ما تجربه داریم در ورزش ژیمناستیک تا تنبیه و اجبار نباشد بچه پیشرفت نمی کند.

من هم که از اول می دانستم نمی توان نظر و باور یک فرد را به این راحتی عوض کرد تصمیم گرفتم که یک باشگاه مناسب پیدا کنم.


نظرات  (۲)

آقا لایک داری هوار تا.

همین طوری با دختر جون عزیزت مهربون رفتار کن ^-^ ^-^ *-* =) D:
کونی باید میزدی تو کس معلمه.
والا کیرت تو کونش.
باس ممه هاش رو از سقف اویزون میکردی.
باس میدادی کـــــــــــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــــــــــره اسب رو تا ته بکونه تو کونش و دهنش.
کس کش کونی.
کیر بابا طاهر عریان تو کونش.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی